سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، بنده ای را دوست دارد که چون بفروشد، آسانگیر باشد ؛ چون بخرد، آسانگیر باشد ؛چون قضاوت کند، آسانگیر باشد ؛ و چون قضاوت بخواهد، آسانگیر باشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نیاز عشق

Powerd by: Parsiblog ® team.
از کجا آغاز شد ؟(دوشنبه 86 اردیبهشت 3 ساعت 12:15 عصر )

از کجا آغاز شد ؟

اصطلاحات رایج و رسومی که مردم هر کشور دارند ، از عادات قدیمی مردمان آن کشور سرچشمه میگیرد .
برای مثال تعدادی از اصطلاحات رایج در انگلستان به قرن 15 و مسایل آن روز بر میگردد .
دسته گل عروس : گرفتن دسته گل در دست عروس ها رسمی است که از همین زمان آغاز شده است . از آن جا که انگلیسی ها تنها سالی یک بار و در ماه می به حمام می رفتند ، بنابراین بیشتر زوج ها تا ماه ژوئن ازدواج می کردند که هنوز چندان بوی بدی از بدن هایشان استشمام نمی شد . با این وجود باز هم عروس ها دسته ای گل در دست می گرفتند تا بوی بد بدن را به کمک آن بپوشانند .
حمام یک بشکه خیلی بزرگ بود که آن را با آب داغ پر می کردند . مرد خانه اولین کسی بود که به حمام می رفت و از آب تمیز استفاده می کرد . بعد از او سایر مردهای و پسران خانه استحمام می کردند و بعد نوبت زن ها بود . بچه های کوچک بعد از همه به حمام می رفتند و نوزادان آخرین کسانی بودند که در حمام شسته می شدند . در این موقع آب آن چنان کثیف بود که احتمال داشت بچه در آن گم شود ! انگلیسی ها اصطلاحی دارند که می گویند : بپا بچه را با آب حمام دور نیدازی !
منازل آن دوره انگلستان سقف کاهگلی داشتند ، بدون این که هیچ چوبی زیر آن باشد . در زمستان سرد ، سگ ها ، گربه ها و دیگر حیوانات کوچک مثل موش ها و حشرات به روی بام پناه آورده و خود را گرم می کردند . وقتی باران می بارید ، سقف لیز می شد و گاهی حیوانات سر می خوردند و از روی بام به زمین می افتند . بیهوده نیست که در انگلستان هر وقت باران شدید می بارد می گویند : از آسمان سگ و گربه می بارد !
موفقیت

» مهدی جون
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عشق را امتحان کن
نامه ای از طرف خدا
عکس های جالب
زندگی نامه دکتر شهید علی شریعتی
[عناوین آرشیوشده]

بازدیدهای امروز: 5  بازدید
بازدیدهای دیروز: 5  بازدید
مجموع بازدیدها: 30094  بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ وضعیت من در یاهو ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» موسیقی وبلاگ «
» اشتراک در خبرنامه «